Egy nagyszabású átrendezési és építési projekt keretében a New York-i LaGuardia repülőtér teljes átalakítását tervezik. Ennek eredményeként a repülőtér világszínvonalú közlekedési csomóponttá válik, ahol könnyebben tudják kiszolgálni az ott megforduló évi több tízmillió utast.

A Siemens Building Technologies divíziója a Skanska Walsh Joint Venture tervezési és építési vállalkozóval közösen végzi a központi B terminál átalakítását. Ennek során az új, központi terminál komplexumban a Siemens intelligens infrastruktúra megoldásait fogják telepíteni, ideértve az integrált épület-automatizálási valamint tűz- és életvédelmi rendszert.

slgAz átépített repülőtér látványterve – fotó: SIEMENS

Az új B terminál sokkal hatékonyabb és biztonságosabb lesz, mint az 1964-ben épült elődje. A Siemens Desigo CC integrált épület-menedzselési platformja fogja felügyelni az épület szükséges automatizálási feladatait, lehetővé téve a létesítményben üzemelő rendszerek dinamikus szabályozását annak érdekében, hogy képesek legyenek reagálni a terminál működése során felmerülő változó igényekre. A B terminál és a központi telephely esetén is üzemelő tűzjelző rendszer lelke a hangátviteli képességgel rendelkező Desigo Fire XLS-V tűzriasztási panel.

"Az új terminálra vonatkozó elképzelés részét képezi az a korábbinál tökéletesebb utazási élmény, ahol kevesebbet kell várakozni a kapuknál, valamint biztonságosabb és hatékonyabb az utasok mozgása a repülőtéren belül" – jelentette ki Ted Jadermark, a Skanska Walsh Joint Venture repülőtéri rendszerének vezetője." Az új létesítmény építése során a Siemens épület-automatizálási és tűzbiztonsági rendszereinek integrálása lehetővé teszi számunkra, hogy nagyobb hatékonysággal menedzseljük és felügyeljük a repülőtér mindennapi dinamikus működését, garantálva a LaGuardia utazóközönségének kényelmét és biztonságát, ugyanakkor csökkentve a károsanyag-kibocsátás szintjét."

Az új terminálkomplexum közelebb lesz a jelenlegi Grand Central Parkway vonalához, ezáltal értékes kifutópályatér szabadul fel a repülőgépek számára. Az új létesítménynél olyan sziget-kapu rendszert fognak használni, amely közel két mérfölddel növeli meg a rendelkezésre álló gurulóút hosszát, valamint csökkenti a kapuknál előforduló késéseket és a várakozó gépek által kibocsátott szén-dioxid mennyiséget.

"Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy ilyen kulcsfontosságú szerepet játszhatunk a LaGuardia repülőtér korszerűsítésében, elősegítve egy hatékony és biztonságos utazást lehetővé tevő "tökéletes hely" létrehozását" – nyilatkozta Dave Hopping, a Siemens North America Building Technologies divíziójának elnöke. A Siemens fontos technológiai és pénzügyi partnerként jelentős szerepet játszik New York City világvárosi régiójának gazdasági életében, hozzájárulva a városi infrastruktúra formálásához.