A tavalyihoz hasonló, 600 milliárd forintos árbevétel szinten tartására vagy kismértékű emelkedésére számít a Magyar Telekom Nyrt. az idén – mondta a vállalat gazdasági vezérigazgató-helyettese sajtóbeszélgetésen csütörtökön Budapesten.

A vállalat az elsők között vált karbonsemlegessé – fotó: telekom.com

Szabó János hozzátette: az EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti) eredménye 2018-ban 190 milliárd forint lehet, a menedzsment előrejelzése szerint a részvényenkénti 25 forintos osztalékszint tartható lesz ebben az évben is a jelenlegi és várható működési és szabályozási környezetben. A beruházások Magyarországon és Macedóniában is a hálózatok fejlesztéséről szólnak majd, erre 90 milliárd forintot terveznek költeni az idén – mondta.

Christopher Mattheisen vezérigazgató elmondta: továbbra is várják a negyedik mobilszolgáltató belépését a magyar piacra, komoly szándék van rá, és a piaci várakozások szerint ez idén megtörténik. A jelenlegi versenykörnyezetben kicsit nagyobb a bizonytalanság szerinte, a Telenor eladása, az Invitel átadása miatt nehéz előre látni a hatásokat, és tervezni. A tavalyi évet értékelve elmondta: a Telekom erős teljesítményt mutatott fel, miden publikus célkitűzést teljesítettek a bevételek és az EBITDA esetében is.

A vezérigazgató közlése szerint a feltöltőkártyák éves kötelező adategyeztetése ellenére az előrefizetéses szegmens bevételeinek 95 százalékát, az ügyfeleknek pedig a 80 százalékát megtartották. Kitért arra, hogy a verseny egyre erősebb az ügyfelekért, minden szolgáltató jelentős fejlesztéseket hajtott végre, ahogy a Telekom is. Világszínvonalú lépések közé sorolta a zalaegerszegi tesztpálya első bázisállomásának átadását, vagy a 4G mobilhálózat lefedettségének 99 százalék fölé emelését, és az 5G hálózatfejlesztést.

Idén a terveik szerint még 300 ezer háztartásban építik ki a szélessávú vezetékes hálózatot, döntően saját erőből, de a teljes beruházás egyharmada, nagyjából 12 milliárd forint uniós támogatás lesz benne. A vezérigazgató kitért arra is, hogy a korlátlan adatcsomagok megjelenése átalakította a piacot, ami a következő időszak árazására is hatással lesz.

Szabó János kiemelte, hogy a hűségidőre vonatkozó szabályok bevezetése ellenére nőtt a hűségszerződések száma az utolsó negyedévben, az ügyfeleik 70 százaléka továbbra is 24 hónapos szerződéssel vásárolt új készüléket. Minimális az, aki nem köt hűségszerződést – jelezte. A roamingdíjak csökkentése növelte az adatforgalmat.

A vezérigazgató-helyettes beszámolt arról is, hogy a mobilpiacon megtartották a meghatározó pozíciót Magyarországon, és a TV piacon is növelték a részesedésüket. Az ügyfelek 88 százaléka a legnagyobb TV előfizetési csomagot vette igénybe – közölte. A T-Systems rekordévet zárt, 16 százalékos piaci részesedése lesz az előzetes adatok alapján – mondta.