El kell érni, hogy 2021-re a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) elektronikusan készítse el a magánszemélyek és a vállalkozások adózással kapcsolatos bevallásának döntő hányadát – mondta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára kedden Budapesten.

Képünk illusztráció – fotó: lian.ch

Kedden Budapesten egyszerre hét kormányablakban kezdte meg a munkát az adóhivatal ügyfélszolgálata, egy ilyen átadási ünnepségen beszélt Tállai András. Az államtitkár kiemelte, hogy idén tavasszal már 1,4 millió adózó állampolgárnak a NAV készítette el elektronikusan az adóbevallását úgy, hogy azzal semmi teendőjük nem volt. 

Tállai András rámutatott, hogy a NAV által indított program végén országosan 91 kormányablakban lehet majd adóügyeket intézni a NAV ügyfélszolgálatai révén. Tállai tudomása szerint a NAV egyre nagyobb hangsúlyt helyez az ügyfélbarát ügyintézésre, arra, hogy az adóhivatal mindenben segítse az adózó állampolgárokat, hogy ők a lehető legkényelmesebben, a legkevesebb idő ráfordításával intézzék adóügyeiket. 

Az államtitkár elmondta, hogy a jövőben a NAV ügyfélszolgálati hálózata jelentősen bővül, 180 helyen várja majd az adófizetőket, köztük országosan a 91 kormányablakban működő NAV-kirendeltségben. Az államtitkár jelezte: a főváros szerepe fontos a NAV szempontjából is: Budapesten él a legtöbb adózó állampolgár, és itt fizetik be a legtöbb adót is az országban.

György István, Budapest Főváros kormánymegbízottjának tudomása alapján Budapesten 28 kormányablak áll az ügyfelek rendelkezésére, 2017-ben a fővárosi kormányablakokat több mint 2,5 millió ügyfél kereste fel, akiknek közel 3 millió ügyét intézték el, a fővárosi kormányablakok mintegy 4,5 millió határozatot hoztak az állampolgárok ügyeinek intézése során. A kormányablakoknak köszönhetően az állampolgárok a lakóhelyükhöz közel, egységes, korszerű környezetben, magas színvonalon intézhetik az állammal kapcsolatos ügyeiket – jelezte. 

Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára kiemelte: országosan mintegy 15 millió ügyet intéznek évente a kormányablakokban. 2019-ben "jelentős ugrás" várható az államigazgatásban, 2019-től az állampolgárok az okostelefonjaikról is intézhetik majd az államigazgatással kapcsolatos teendőiket, mindeközben megmaradnak a személyes ügyintézés lehetőségei is – tette hozzá.