A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációja chatbot funkcióval bővült, ami gyorsabb és hatékonyabb segítséget nyújt, emellett az elsősegélynyújtást is támogatja.

Az applikáció – fotó: napi.hu

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta: jelenleg már az üzleti és a mesterséges intelligencia elemeit is használják az életmentés számos területén, köztük a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal idén januárban elindított ÉletMentő applikációhoz is. Az alkalmazást az indulása óta már mintegy 500 ezren töltötték le, és közel 2500 segélyhívás az appon érkezett a mentésirányítókhoz – ismertette.

Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának (VMSZ) elnöke kitért arra, hogy az ÉletMentő applikáció a Balaton környékén élőket és ott nyaralókat is segíti: ahogy eddig is, a Balaton környékéről beérkező segélyhívásoknál szükség esetén riasztják a vízimentőket is. Hozzátette: a vízimentők sürgősségi betegellátásra szakosodott egységei az idei évtől hatékonyabban tudják ellátni feladataikat, mivel az OMSZ által biztosított tabletekkel bekapcsolódtak a digitális mentési rendszerbe.

Nagy örömnek nevezte, hogy az OMSZ a korábbinál profibb és gyorsabb kommunikációt alkalmaz, valamint a bajbajutottak gyorsabban és konkrétabban tudnak segítséget kérni az ÉletMentő applikáció segítségével. Ezzel a vízimentők munkája is hatékonyabbá válik – jelezte Bagyó Sándor.