Idén év elején már több mint 300 ezer Telekom ügyfél használja okostelefonján a 4G hang szolgáltatást – közölte a Magyar Telekom az MTI-vel csütörtökön.

A 4G-n indított hívások a telefonok akkumulátorát kevésbé terhelik meg – fotó: pexels.com

A 4G hang gyorsabb hívásfelépülést, HD hangminőséget és telefonálás közben is folyamatos, 4G sebességű mobilinternet kapcsolatot biztosít, adatforgalom felhasználása nélkül. A Magyar Telekom – a magyarországi szolgáltatók közül elsőként – tavaly április 27-én indította el a hangszolgáltatást a teljes 4G hálózatán, majd a tömeges aktiválás múlt év augusztusában indult el.

A szolgáltatás elérhetőségéről az érintett ügyfelek SMS értesítést kapnak, illetve egyedileg az ügyfélszolgálati csatornákon is lehet kezdeményezni az aktiválást. A szolgáltatás igénybevételéhez arra alkalmas készülék szükséges. 

A VoLTE (Voice-over-LTE) technológia révén a hanghívások is a 4G hálózaton (nem pedig a 3G vagy 2G hálózaton) bonyolíthatóak le, ami a mobilhálózatok fejlesztésében is fontos lépcsőfokot jelent, hiszen a teljesen IP-alapú hálózatok irányába tereli a mobilszolgáltatást. A technológia további előnye, hogy a 4G-n indított hívások a telefonok akkumulátorát kisebb mértékben terhelik meg, így a korábbival azonos használat mellett később fog lemerülni a készülék.

A Telekom 4G hálózatának országos lakossági kültéri lefedettsége jelenleg 98,6 százalékos, azaz országosan elérhető a szupergyors 4G mobilinternet szolgáltatás. A lakosság 30 százaléka már az ennél is gyorsabb, a másodpercenként 200-300 megabit (Mbps) névleges maximális sebességű 4G+ mobilinternet szolgáltatást is igénybe tudja venni arra alkalmas készülékkel – írták.