A cég autóiparból származó bevételének növekedése valamelyest ellensúlyozza a kiberbiztonsági piaci visszaesését.

Illusztráció: Randy Tarampi

A cég legutóbbi jelentése szerint csökkent (7,5 százalékkal, 111 millió dollárra) a BlackBerry kiberbiztonságból származó bevétele a második negyedévük során. Az ügyfelek költekezése a bizonytalan gazdasági környezet miatt eshetett vissza, de nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a Microsoft, a Citrix és az IBM cégek a BlackBerry egyre komolyabb riválisainak bizonyulnak.

A harmadik negyedévre sem várnak javulást, azonban az autós ügyfeleket is magába foglaló IoT üzletág bevétele nőtt 28 százalékkal, amivel 51 milliárd dollárra emelkedett.

Az EV-trendek kedvezően hatottak a cégre, már több mint 215 millió autóban van jelen a BlackBerry QNX szoftvere. A Ford, a GM, a Hyundai is a cég ügyfele lett az utóbbi időben, de a BMW, Honda, Mercedes és a Toyota-val is dolgoztak már.

Ugyanakkor a 600 millió dollár értékű, mobilokhoz köthető szabadalmaik eladását elhalasztották, aminek következtében az árbevételük 4 százalékkal, 168 millió dollárra csökkent az augusztus 30-gyel lezárult negyedévükben.