A Huawei fogyasztói üzletága 2016-ban az előző évihez képest 42 százalékkal 178 milliárd jüanra (25,7 milliárd dollár) növelte bevételét – tájékoztatta az MTI-t a kínai mobil távközlési berendezésgyártó konszern Sencsenben kiadott eredmény előrejelzéséről a Huawei Technologies Hungary Kft.
A mobil távközlési hálózati berendezések és készülékek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó kínai konszern fogyasztói üzletága 2016-ban több mint 139 millió okostelefont értékesített, 29 százalékkal többet, mint 2015-ban. miközben a globális okostelefon piac az amerikai IDC piackutató cég adatai szerint mindössze 0,6 százalékkal bővült.
Tavaly tízmillió okostelefont értékesítettek – fotó: Darryl Linington
A GfK piackutató vállalat 2016 októberében publikált adatai szerint a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális okostelefon piacon a 2015-ös 7,4 százalékról.
A kínai márka emellett áttörést is elért tavaly Európában a prémium kategóriában: a GfK adatai szerint a Huawei 33 országban több mint 15 százalékos, 18 országban pedig több mint 20 százalékos piaci részesedéssel bír, míg Észak-Kelet- és Nyugat-Európában piaci részesedése meghaladja a 15, illetve a 10 százalékot. A Huawei a tabletek zsugorodó világpiacán is növelte eladásait tavaly, ugyanis 2016-ban több mint 10 millió darabot értékesített, 90 százalékkal többet, mint 2015-ben.
A Huawei az innovációra és kutatás-fejlesztésre fordított hatalmas beruházásainak köszönheti kiemelkedő piaci sikereit: a vállalat 16 kutatólaboratóriumot hozott létre világszerte, többek között Kínában, Németországban, Svédországban, Oroszországban és Indiában is. A tájékoztatás szerint a Huawei valamennyi – fogyasztói, távközlési szolgáltatói és vállalati IKT-üzletágában együttesen az elmúlt tíz évben több mint 38 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre.