Félmilliárd eurót szán 2020-ig a német Lufthansa-csoport a repüléssel kapcsolatos szolgáltatások digitalizációjára, egyebek közt bevezeti rövidtávú járatain az internetet és 300 olyan projektet finanszíroz, amelyek a jövő lehetséges digitális szolgáltatásait kutatják – hangzott el kedden Frankfurtban egy, a témában a Lufthansa által szervezett fórumon.
Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója elmondta, hogy a legnagyobb lépésként bevezetik rövid- és középtávú járataikon az internet-szolgáltatást, a repülőgépeket már elkezdték felszerelni, 15 hónap múlva az összes járaton elérhető lesz a fizetős szolgáltatás.
A társaság kedden egy újságíróknak foglalt különjáraton végrehajtotta az első, repülőgép és föld közötti élő internetes konferenciaközvetítést: az egyik közlő a repülőgép fedélzetén volt 30 ezer láb magasságban, a másik pedig a frankfurti repülőtéren. A kapcsolatot műholdas internet segítségével biztosították.
A légitársaság rövidtávú járatain is lesz internet – fotó: lsdev.biz
Emellett a Lufthansa több száz olyan projektet finanszíroz, amelyek a jövő lehetséges digitális szolgáltatásait kutatják. Christian Langer projektvezető az MTI-nek elmondta, mintegy 300 fejlesztés fut jelenleg párhuzamosan, ezeket két éve kezdték el, várakozásaik szerint 75-80 százalékuk pár éven belül megvalósul.
Ezek között említette a különböző mobiltelefonos alkalmazások összehangolását is. Példaként említette, hogy ha a Google az adatok alapján azt látja, hogy az utas dugóban ül, és nem éri el a járatot, akkor a Lufthansa automatikusan átfoglalja a következő járatra a repülőjegyét.
A frankfurti repülőtéren több másik projektet is bemutattak, amelyek nemcsak az utasoknak, hanem a légitársaságoknak is hasznosak lehetnek. Ilyen az a szemmozgást figyelő applikáció, amely a pilóták képzésében nyújthat segítséget, vagy az időjárási és repülőtéri információkat magában foglaló alkalmazás, amellyel a pilóták gyorsabban és könnyebben tudják a járatot szervezni.
Bemutattak emellett egy okosórás alkalmazást is, amely a felhasználó készülékén jeleníti meg azt, hogy mikor indul a járat, melyik kaputól, mennyi lesz a repülési idő és melyik székre szól a jegye. A továbbiakban ez kibővíthető a repülési adatokkal, így a repülési magassággal, sebességgel, hőmérséklettel, várható érkezési idővel is.