A cégvezetők számára jelenleg nagy kihívás a digitális technológiában rejlő lehetőségek megragadása, azok beillesztése a vállalati kultúrába, a vállalkozások csak nagy nehézségek árán képesek értékteremtésre, mégis figyelmen kívül hagyják a technológia és az emberi tényező alapvető integrálásának kérdését – állapította meg felmérésében a PricewaterhouseCoopers (PwC).
A felmérés szerint nem foglalkoznak eleget a cégek az innováció témakörével – kép: bmc.com
A nemzetközi tanácsadó cég tizedik alkalommal végezte el Digitális IQ felmérését, amelyben az idén 2216 üzletember és technológiai cégvezető válaszát értékelte. A PwC az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismertette a felmérés főbb megállapításait. A digitális beruházások és innováció szempontjából a legfontosabb az emberi tényező – ezt a pénzügyileg legjobban teljesítő vállalatok vezetőinek nagy többsége (82 százalék) elismerte a vizsgálat során.
A legjobban teljesítő vállalkozásokra jellemző volt, hogy a "digitális" szó jelentését tágabban értelmezik. A legjobban teljesítő cégek 30 százaléka szerint a kifejezés az informatikánál többet foglal magában, a válaszadók 16 százaléka számára viszont a "digitális" és az informatika szó ugyanazt jelenti. A felmérés szerint a felsővezetők nagy része nem tart ott, hogy cégénél a digitális átalakulások élére álljon. A cégek 68 százalékától érkezett az a válasz, hogy vezérigazgatójuk a változások élharcosa, de ez az arány a PwC elemzői szerint még mindig nagyon alacsony.
A vizsgálat során a legtöbb vezető transzformatív hatást tulajdonított a digitális technológiai kezdeményezéseknek, 73 százalékuk a bevételek növekedését nevezte meg a legfontosabb előnyként, 47 százalékuk a nagyobb nyereséget, 40 százalékuk a költségcsökkentést.
A felmérésből kiderült, hogy miközben a technológiai beruházások növekedtek, jelenleg kevesebb vállalat rendelkezik olyan külön csapattal, amelynek feladata az újonnan megjelenő technológiák és innovációs lehetőségek feltárása. A válaszadók közel fele (49 százalék) továbbra is a rendelkezésre álló eszközök értékelése alapján dönt az új technológiák bevezetéséről, és csak 40 százalékuk kész arra, hogy konkrét üzleti igények alapján, proaktív módon tárjon fel új innovációs lehetőségeket.