Fejlesztőközpontot nyitott Budapesten az IBM a videó felvételekből kinyerhető információtartalom növelésére az ember és gép közti kommunikációt bonyolító mesterséges intelligencia alkalmazásával – tájékoztatta kedden az MTI-t az IBM Budapest Lab.
Watson keze is benne van a dologban – fotó: zdnet.com
Az "IBM Budapest Lab" feladata az IBM más részlegeivel együttműködve olyan megoldások kifejlesztése lesz az IBM Cloud Video üzleti szolgáltatás számára, amely lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy az IBM Watson mesterséges intelligencia közvetítésével növeljék és feldolgozhatóvá tegyék a videófelvételekből kinyerhető adatmennyiséget.
A fejlesztés célja egyebek között az, hogy a mesterséges intelligenciával el lehessen végezni például a videófelvételek automatikus kategorizálását, valamint szinte valós időben elemezni lehessen egy-egy közvetítés fogadtatását a közösségi médiában.
Az IBM már korábban is alkalmazta a Watson mesterséges intelligenciát például videó-közvetítések valós idejű feliratozására annak tartalmának értelmezésével. Az IBM prognózisa szerint a felhő alapú üzleti videó szolgáltatások piaca 2019-re több mint százmilliárd dolláros nagyságrendet ér el. "A videó-alapú tartalom kezelése egy nagyon gyorsan növekvő terület a felhőalapú szolgáltatások terén, egyre több iparágban használják a munkahelyi, illetve a fogyasztói kommunikáció erősítésére" – mondta Fehér Gyula, az IBM Budapest Lab vezetője.