Magyarországon elsőként indított elektronikus közbeszerzési eljárási rendszert a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) – közölte az Nemzetgazdasági Minisztérium.
Minden kommunikáció elektronikus úton történik – fotó: Getty Images
Az új típusú közbeszerzéskor az ajánlatkérő és az ajánlattevők közötti írásbeli kommunikáció teljes egészében elektronikusan történik, jelentősen csökkentve ezzel az eljárás idejét és költségeit – emelték ki.
Az NGM közleménye szerint a rendszer működését támogató közbeszerzési portál felületén kialakított szolgáltatások használatával lehetőség nyílik egyebek mellett a közbeszerzési dokumentációk fel- és letöltésére, az ajánlattevői kérdések és válaszok kezelésére, az ajánlatok elektronikus beadására, illetve hiánypótlások, felvilágosítások, indoklások, számítási hibák és egyéb kérések kezelésére is. A környezetkímélő, papírmentes közbeszerzések eredményeként a jövőben nő az eljárások átláthatósága is – jelezte a tárca.