Tíz év szakmai partnerséget követően az ügyfélszolgálatoknak informatikai csúcstechnológiai megoldásokat kínáló magyar Geomant cég felvásárolta az amerikai Inova Solutions-t, a 35 éves múlttal rendelkező amerikai vállalatot – közölte a két társaság közös közleményben csütörtökön az MTI-vel.
Illusztráció – fotó: pixabay.com
A tájékoztatás szerint az akvizícióval a Geomant új szereplőként lép az amerikai piacra, a két vállalat termékfejlesztési tevékenységének összevonásával pedig a hazai és a nemzetközi piacokon a cég versenyelőnyhöz jut. A Geomant 10 országban, közöttük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, az Egyesült Arab Emírségekben is jelen van, világszerte mintegy 300 ügyféllel rendelkezik, mintegy 15 ezer fős call center szakember gárdáját szolgálja ki.
A tájékoztatás szerint egyelőre megmarad az Inova márkanév, a cég az "Inova Solutions – a Geomant vállalata" nevet használja majd. Az Inova menedzsmentje hamarosan egy magyar kollégával egészül ki, aki többek között az integrációs folyamatok zökkenőmentes lebonyolításáért felel majd.
Vécsei Ákos, a Geomant alapító partnere a közleményben kiemelte, cégük az elmúlt 10 évben az Inova termékeinek viszonteladója, illetve hivatalos szolgáltató partnere volt, az akvizíció a két vállalat közötti sikeres kereskedelmi partnerség csúcspontja, egyben a Geomant ambiciózus növekedési stratégiájának része. Az akvizíciótól 30 százalékos árbevétel-növekedést várnak, mellyel a cégcsoport eléri a 10 millió eurós külső árbevételt.
Az MTI érdeklődésére közölték, 2018-ban a Geomant csoport egyesített árbevétele meghaladta a 6,5 millió eurót, az idei évre 20 százalékos növekedést terveznek. Ehhez jön hozzá az Inova idei évre tervezett 3 millió dollár körüli bevétele, mely a tavalyival hasonló nagyságrendű, 2020-tól kezdődően viszont már azt tervezik, hogy az USA-ból származó árbevételük az európaihoz hasonlóan növekszik majd. A Geomant cég olyan informatikai-technológiai megoldásokat kínál, szoftvereket tervez, implementál melyeket főleg a call-centerekre szabtak.