Jelentős növekedési potenciál van a magyar iparban - mondta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán a legfrissebb statisztikai adatokról.
Illusztráció - Fotó: Dmitrii Bardadim
A KSH kedden közzétett adatai szerint februárban az ipari termelés volumene 4,5 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Januárhoz képest 1,6 százalékkal nőtt a szezonálisan és munkanappal kiigazított ipari kibocsátás. Az év első két hónapjában 6,6 százalékkal volt nagyobb az ipari termelés, mint a múlt év azonos időszakában - közölte a KSH.
György László kiemelte: idén az első két hónapban bővült a magyar ipar, ráadásul februárban is bővült havi összevetésben, viszont "ennél sokkal nagyobb növekedési potenciál" van az ágazatban. Megállapítása szerint: "azért lehetünk bizakodók minden nehézség ellenére, mert keresleti piac van, óriási igény van a magyar - egyébként versenyképesen működő - ipar termékei iránt a világban".
A magyar gazdaság exportversenyképes, vagyis a világpiacokon a többi termelő ország vállalataival szemben a magyar vállalkozások ugyanazt a minőséget olcsóbban tudják előállítani, vagy jobb minőséget tudnak ugyanolyan áron előállítani - fejtette ki.
Az adatokat befolyásolhatja az is, hogy az elmúlt 12 évben a kormány által meghirdetett újraiparosítási stratégia idevonzotta a befektetőket. Ezt kiegészítették olyan patrióta gazdaságpolitikával, amiben a válság alatt is a támogatások háromnegyedét a magyar tulajdonú mikro-, kis-, és középvállalkozásoknak juttatták, amelyekkel a beruházásokat ösztönözték - mondta. Támogatták a magyar gazdasági szereplőket abban, hogy ne halasszák el a beruházásaikat, és ne küldjék el a dolgozóikat, ez az, amiért az elmúlt két évben 40 százalékkal több beruházás valósult meg Magyarországon, mint a visegrádi országokban, és az EU-ban - mutatott rá az ITM államtitkára.
A feldolgozóipari alágak többsége hozzájárult a növekedéshez csakúgy, mint az élelmiszeripar és az egészségipar. Jelezte: a járműipar folyamatosan az ellátási lánc problémáival szembesül, a félvezetők mellett egyéb alkatrészekből, például üléshuzatokból is hiány alakult ki. Rámutatott: mindeközben a megrendelésállományuk soha nem volt még olyan magas, mint jelenleg, így amennyire tudnak, raktárra termelnek, és bevárják azokat az anyagokat, alkatrészeket, amelyek nem állnak rendelkezésre.