Javulhat a vállalati együttműködés és nőhet a munkaerő-hatékonyság az úgynevezett edge computing, vagyis peremhálózati számítástechnika használatával. Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric megbízásából most egy globális felmérés, illetve tanulmány is készült. Több mint 1000, informatikai és üzemeltetési szakembert kérdeztek meg, számos ipari vállalat képviselőivel készítettek mélyinterjúkat.
Illusztráció
A felmérés alapján a peremhálózati technológiák alkalmazásnak leggyakoribb célja a kiberbiztonság javítása, a szervezetek 50 százaléka emelte ki ezt a tényezőt. Szintén magas volt azok aránya, akik a rendszerek rugalmasságának és megbízhatóságának növelését várják elsődlegesen az edge megoldásoktól, a megkérdezettek 44 százaléka jelezte ezt.
A tanulmány ugyanakkor arra is rámutat, hogy a vállalkozásoknak számos kihívást kell leküzdeniük ahhoz, hogy edge-infrastruktúrájuk, és ezáltal a kapcsolódó műveletek rugalmasak és megbízhatóak legyenek. A problémák közül a leggyakrabban a hálózati kapcsolat hiányát vagy lassúságát emelték ki a válaszadók (32 százalék tapasztalt ilyen jelenséget), míg 31 százalékuk észlelt egy percesnél hosszabb ideig tartó áramkimaradást, ami értelemszerűen szintén rontja az edge megoldások működési hatékonyságát.
"A vállalkozások új vagy jobb élményeket akarnak nyújtani az ügyfeleknek, fokozni akarják a biztonságot és a védelmet, hatékonyabban és fenntarthatóbban akarnak működni, ezen célok eléréséhez pedig egyre inkább támaszkodnak a digitális technológiákra. Az IDC által készített white paper azt vizsgálja, hogy az edge computing milyen szerepet játszik a digital first koncepció megvalósításában, az összekapcsolt műveletek lehetővé tételében.
A tanulmány rávilágít azokra a stratégiákra, amelyeket az IT-szakemberek és a döntéshozók elfogadhatnak, hogy a távoli, összekapcsolt, biztonságos, megbízható, rugalmas és fenntartható működést támogató edge computing képességeik jövőbiztosak legyenek" – mutatott rá Chris Hanley, a Schneider Electric kereskedelmi és globális értékesítési csatornákért felelős ügyvezető alelnöke, a társaság edge kereskedelmi stratégiájának vezetője.
A hálózatba kapcsolt működés érthető módon komoly aggályokat vet fel a fizikai és kiberbiztonság kapcsán. Ahhoz, hogy ezeket az aggodalmakat megnyugtatóan lehessen kezelni, olyan rendszerekre és folyamatokra van szükség, amelyeket már az új paradigmára szabtak. Ha sikerül csatlakozni a felhőhöz, az elérhetővé váló működési adatok számos új felhasználási lehetőséget jelentenek. Javulhat a vállalati együttműködés, és olyan távoli üzemeltetési képességek jelennek meg, amelyek munkaerő-hatékonyságot eredményeznek, miközben biztosítják a cégek számára a rugalmasságot. Ehhez persze a munkavállalóknak rendelkezniük kell azokkal az ismeretekkel, amelyek az új technológiák használatához szükségesek.
„A rugalmas edge erőforrások jelentik az alapját a digitális szemléletű, összekapcsolt működésre való áttérésnek. A szervezetek sebezhetővé válnak, ha a technológiájuk meghibásodik. Annak érdekében, hogy az edge megoldások jövőtállóak legyenek, a vezetőknek olyan stratégiát kell kidolgozniuk, amely kezeli a kiberbiztonsággal és a hálózati hozzáféréssel kapcsolatos problémákat miközben biztosítja a hozzáférést a rugalmas edge-infrastruktúrák fenntartásához szükséges készségekhez" – mondta el Jennifer Cooke, az IDC Edge Strategies kutatási igazgatója.
A vállalkozások csökkenthetik a leállások kockázatát, ha már az edge-tervezés korai szakaszában rugalmas áramellátási és csatlakozási erőforrásokkal számolnak, az edge-infrastruktúra folyamatos menedzsmentje minden szervezet számára kihívást jelent, ezért gondoskodni kell arról, hogy az edge megoldásokat működtető kollégák, illetve maguk a rendszerek felkészültek legyenek a folyamatos távfelügyeletre és az autonóm működés támogatására.
Az IDC által készített tanulmányt innen lehet letölteni.
A Schneider Electricről:
A Schneider célja képessé tenni mindenkit arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló energiából. Hidat képezni a fejlődés és a fenntarthatóság között, mindenki számára. Ezt úgy hívjuk: Life Is On.
Küldetésünk, hogy digitális partnerként segítsünk a fenntarthatóság és az energiahatékonyság elérésében. A vállalat élen jár a digitális átalakulásban, világszínvonalú folyamatokat és energiagazdálkodási technológiákat integrál, vezető megoldásokban egyesíti az egész életciklust átölelő, a végponttól a felhőig összekötő vezérlőket, szoftvereket és szolgáltatásokat, integrált irányítást kínálva az otthonok, épületek, adatközpontok, az infrastruktúra és a különböző iparágak számára.
A Schneider Electric Magyarországon:
A Schneider Electric 1991 óta van jelen Magyarországon. A hazánkban mintegy 2000 főt foglalkoztató társaságnak jelenleg négy gyára (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi üzem) és egy régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központja (CEElog Szigetszentmiklós) van Magyarországon. Emellett Budapesten működik az üzleti, értékesítési és ügyfélszolgálati központ (Front Office), valamint az ESS (Energy and Sustainability Services) részleg európai központja. A társaság globális pénzügyi és beszerzési szolgáltatásokat nyújtó központjának (GSC, Global Supply Chain) szintén a magyar főváros ad otthont.