Az ABB bejelentette, hogy a Microsoft csatlakozott az ABB által kezdeményezett Energiahatékonysági Mozgalomhoz (Energy Efficiency Movement). Az együttműködés kihangsúlyozza a két fél közös, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és az ipar dekarbonizációjára irányuló erőfeszítéseit.
Fotó: ABB
Az ABB által 2021 márciusában indított #energyefficiencymovement több érdekelt felet tömörítő kezdeményezés, amelynek célja a figyelemfelkeltés és a cselekvés ösztönzése az energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, valamint az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében. Az ABB felkéri a vállalatokat, hogy csatlakozzanak a mozgalomhoz, és tegyenek nyilvános, másokat is cselekvésre ösztönző kötelezettségvállalást.
A Microsoft az egyik legnagyobb vállalati partner, amely eddig csatlakozott a kezdeményezéshez. Az iparban egyre sürgetőbbé válik az energiahatékonyság kérdése, mivel a vállalatok – a növekvő energiaköltségek, valamint az ügyfelek, a munkavállalók és a kormányok által a fenntarthatóság érdekében kifejtett nyomás hatására – a dekarbonizáció lehetőségeit keresik.
„A legzöldebb energia az az energia, amelyet soha nem használunk fel” - nyilatkozta Tarak Mehta, az ABB Hajtások üzletágának vezetője.
„Mivel a világon előállított villamos energiának a 45 százalékát az épületekben és az iparban alkalmazott villanymotorok meghajtására használják, az energiahatékonyság javítása alapvető stratégiai cél az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. A digitálisan összekapcsolt, energiahatékony megoldások kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy felgyorsítsuk a haladás ütemét az energiahatékonyság javítása terén, ezért nagy örömömre szolgál, hogy a Microsoft és az ABB közösen törekszik arra, hogy nagyobb energiahatékonyságot tegyenek lehetővé a saját és az ügyfeleink működésében.”
Az ABB a maga részéről 2021-ben mintegy 28 százalékkal csökkentette a működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását az előző évhez képest. Továbbá a vállalat megerősítette, hogy az évtized végére eléri a szén-dioxid-semlegességet. Saját tevékenységére vonatkozó célokon túl az ABB azt is vállalta: támogatni kívánja az ügyfeleit abban, hogy 2030-ig, évente legalább 100 megatonnával csökkentsék CO2-kibocsátásukat, ami 30 millió belső égésű autó közúti forgalomból való kivonásának felel meg. A partnerekkel, köztük a Microsofttal, a Deutsche Post DHL Grouppal és az Alfa Lavallal folytatott együttműködés révén, az ABB az Energiahatékonysági Mozgalom keretében azzal a céllal fogja össze a hasonlóan gondolkodó iparági vezetőket, hogy felgyorsítsa a dekarbonizációra irányuló erőfeszítések ütemét.