Tízmillió eurós - több mint 4 milliárd forintos - tőkebevonás történt a személyre szabott hűségprogramokhoz digitális hátteret nyújtó, szegedi alapítású informatikai cégnél, az Antavónál - tájékoztatta a vállalkozás az MTI-t.
Illusztráció: Scott Graham
A közlemény szerint az Antavo Szegedről indult, komoly nemzetközi sikerekkel rendelkező tech cég, olyan nagynevű vállalatokkal dolgoznak együtt, mint a BMW, a KFC vagy a Biotech USA.
A négy magyar magánszemély alapította londoni székhelyű Antavo Ltd. - az Antavo Kft. tulajdonosa - 10 millió eurós tőkebevonást hajtott végre a Euroventures, a Lead Ventures, az iEurope és az Innovation Nest, valamint magánbefektetők, köztük Várdy Zoltán startup mentor részvételével. Az új befektetés lehetővé teszi az Antavo számára, hogy tovább növelje nemzetközi jelenlétét és továbbra is jelentős hangsúlyt tudjon fektetni technológiai fejlesztésre.
A közlemény szerint a hűségprogramok fejlesztésének napjainkban még komolyabb jelentősége van, mint eddig valaha: a vásárlók megtartása minden eddiginél fontosabbá vált a vállalatok számára a világszintű gazdasági problémák miatt. A technológiai cég által készített idei hűségprogram-jelentés szerint a vállalkozások 82 százaléka tervezi, hogy a következő három évben megduplázza a hűségprogramokba történő befektetéseit.
Az elmúlt évben az Antavo jelentős nemzetközi ügyfelekkel kötött szerződést, éves szinten 3,2-szeres bevételnövekedést ért el.
A közlemény idézi Kecsmár Attilát, az Antavo társalapítóját és ügyvezetőjét, aki kifejtette, manapság a piaci részesedésük megtartása érdekében a cégeknek kreatívabb és közvetlenebb módokra van szüksége, hogy kapcsolatot építsenek a vásárlóikkal.
Az Antavónak jelenleg 110 alkalmazottja van, akik több országból (Ausztráliától kezdve Norvégián át az Egyesült Államokig) dolgoznak a cégnek, a termékekkel foglalkozó szakemberek és szoftvermérnökök pedig nagyrészt Magyarországon - Szegeden és Budapesten - végzik munkájukat.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az Antavo Kft. tavaly értékesítésből származó nettó árbevételét 574,86 millió forintra növelte a 2020-as 164,778 millió forintról. A vállalkozás adózott eredménye tavaly meghaladta az 52 millió forintot, míg 2020-ban vesztesége 14,9 millió forint volt.