Ősöreg probléma, hogy a gyárakban a gépek, műszerek vagy berendezések mellet állva szeretnénk megtudni valamit az elemmel kapcsolatosan amit a kollégáink már leírtak, terveztek, lefüztek. Ezen infomáció alapján szeretnénk döntetni, eljárni a berendezést javítani.
Illusztráció: Wikimedia commons
Ki ne ismerné, hogy ott állva a gép mellet próbálunk rész vagy nem teljes információk alapján döntéseket hozni. Milyen jó lenne ilyenkor egy rendszer amely támogatva megmutatja nekünk a gép:
- Terveit,
- Gépkönyvét
- Kezelési leírását,
- Jegyzőkönyveit
- Paramétereit
- A gépre kiosztott karbantartási és projekt feladatokat
Vagyis jó lenne látni a gép Múltját, Jelenét, Jövőjét…
Tudta Ön, hogy a McKinsey felmérése szerint a dolgozók akár a munkaidejük 20-25 százalékát is eltölthetik a dokumentumok keresgélésével?
Számos rendszer tud egyes részekre támogatást adni. Ilyen például egy dokumentum kezelő rendszer, amely képes a dokumentumokat rendszerezni és a terepen ezen információkhoz elérést biztosítani. Vagy ilyen lehet egy karbantartás kezelő rendszer, amelybe fel lehet venni a berendezéseket és a feladatokat, valamint menedzselni azokat.
DE vajon ezen rész egységeknek/moduloknak nem kéne egymásba kapcsolódniuk? Nem kellene egymást támogatva egy felületen minden információt megadni a dolgozónak, döntéshozóknak? És mindezt úgy, hogy a gép mellet állva a telenonon vagy tableten egyszerűen a gépet azonosítva minden információt összegyüjt és megmutat?
A probléma – azaz az információ keresése – kiküszöbölésével a 20-25 százalékos időveszteség átfordítható a produktivitás (hatékonyság) növelésére.
Milyen célkitüzéseknek kellene teljesülnie egy ilyen rendszerrel kapcsolatban:
- Legyen meg az „1 kotta” elve. (mindenki ugyan azt látja, és módosíthatja, így minden adat változás azonnal minden érintettnek elérhető, látható)
- Minden érintett képes legyen benne dolgozni, jogosultáságtól függően. (jegyzőkönyv előállítás, riportozás, adat módosítás, dokumentum elérés)
- Adjon szabványos megoldást minden dolgozónak. A fomátumok legyenek egységesek, központilag szabályozottak.
- Legyen felület a céges tudástár elérésére, vagy külső tudástár információinak munka közbeni elérésére.
- Legyen On-line – lehessen a terepen adatokat felvinni, korrekciózni, módosítani, képeket feltölteni.
- A feladat végzése közben keletkező feladatok elvégzését támogassa, és amit lehet ebből automatizáljon. (Log napló, Rev ugrasztás, összelinkelést, riportozás, jegyzőkönyvezés, aut.számítások stb.)
- Feladatokat lehessen adatbázisban regisztrált eszközökhöz/adatokhoz rendelni, és a feladatok elvégzését nyomon követni.
- Az adatokat lehessen más rendszerek felé továbbítani, vagy összekötni, szinkronizálni a rendszer biztonsági engedélyének megfelelően (DCS/SCADA, SAP)
A rendszerk többsége a folyamatiránytó rendszerekhez kötött, ami miatt a biztonsági résként jelennek meg, így az on-line rendszerek működését oly mértékben korlátozza az üzemi IT osztály, hogy az már alkalmazhatatlaná válik.
Ezért az a megoldás, ha olyan folyamatirányító rendszertől független, gyártófüggetlen megoldást alkalmazunk, amely nem csak 1 szekterületre koncentrál, hanem minden szakágad támogatni képes.
NEXUS™ a megoldás!
Az ilyen esetekre nyújt megoldást a NEXUS™ platform, a projekt dokumentáció kezelő, rendszerező, és online elérhetőség funkciójával.
A rendszerben lehetőség van az adatokat, információkat, és dokumentumokat az adott eszközhöz (objektum) vagy rendszerhez rendelni. Ebben az esetben az integrált, egységes felület - amely akár terepen, egy telefonról is elérhető - segíti a dolgozót, hogy az adott eszközről, rendszerről minden információt a felületen keresztül azonnal megkapjon.
A rendszer képes a valós gépet digitális ikerként kezelve (objektum) a következőekre:
- Az elemeket rendszerbe szervezve konfigurálni, és életút információkat tárolni (ki, mikor, mit)
Dokumentumokat tárolni (tervtár) - Jegyzőkönyvet készíteni, tárolni
- Dokumentumok lejáratát figyelni, jelezni, feladatokat generálni
- Projekt felületet biztosítani, teljeskörű menedzsment támogatás (feladatok, dokumentumok, emlékeztetők stb)
- Karbantartási feladat kiosztás kezelése (Korrektív, Preventív, Prediktív feladatok )
- Eszköz állomány kezelés, kimutatások, elemzések készítése
- Vezetői kimutatások, döntés támogatásokhoz kimutatások, statisztikákra
Illusztráció: Pixabay
Nem kell keresni azt, hogy melyik projekt, vagy ki mikor töltött fel, vagy módosított adatott. Nem kell keresni, hogy melyik Karbantartási vagy projekt feladat érinti ezt az eszközt. Az adat a kiválasztott berendezés, vagy rendszerrel kapcsolatosan egyből rendelkezésre áll, így a keresési idő drasztikusan csökken.
A rendszer olyan, hogy már bele van konfigurálva a „Jó mérnöki gyakorlat” a rendszerbe, amely tükrözi egy ipari üzem minden igényét. Így nem szükséges költséges és időtrabló konfigurálása a rendszernek, hiszen már máshol bizonyított rendszer sablont kapnak kézhez, amely a telepítéskor már használni képesek.
A NEXUS™-ról bővebben:
A NEXUS™ egy olyan innovatív:
- DBMS (Database Management System)
- CMDB (Configuration Management Database)
- CMS ( Content Management system)
- CMMS (Computer Maintenance Management System)
- EAM (Enterprise Asset Management – Vállalati Eszközmenedzsment)
amely on-line adatbázis műveleteken keresztül nyújt segítséget az üzemek karbantartóinak és üzemeltetőinek az üzem folyamatos, átlátható üzemeltetéséhez, fejlesztéséhez. A központi adatbázis és annak on-line elérésével az felhasználók elérhetik, hogy a meglévő munkaerő terhelésének csökkentésével (munkaidő csökkenés) az eljárási folyamatok hatékonysága, és minősége is javuljon (egyszerűbb eljárások, adatvesztés elkerülése, gyors információáramlás). A NEXUS™ program az adatbázisba felkerülő adatok, dokumentumok segítségével olyan támogatást képes nyújtani, amivel egy üzemi karbantartási-, és eszközmenedzsment komplex megoldását is egyaránt biztosítani tudja.
Kitől érdeklődhet a NEXUS programmal kapcsolatban:
Info-portal Kft.
Mérnöki szoftver fejlesztő és tervező iroda.
E-mail:
office@info-portal.hu
Web:
www.info-portal.hu
www.nexus-demo.hu