A Yettel Magyarország Zrt. 2021-hez képest 8 százalékkal magasabb, 211 milliárd forintos bevétellel zárt tavaly, az EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) is csak a különadó miatt csökkent az előző évhez képest - jelentette be Peter Gazik vezérigazgató a társaság sajtórendezvényén, Budapesten.
Illusztráció: Unsplash
A távközlési szolgáltató vállalat a 2021-esnél 11 százalékkal kisebb, 42,2 milliárd forintos EBITDA-t ért el tavaly, különadó nélkül viszont 49,5 milliárd forinttal zárt volna.
Bár még csak a megkezdett út elején jár a Yettel (korábban Telenor), az új márkanév első éve és a termékértékesítések alakulása bizakodásra ad okot a társaság vezérigazgatója szerint. Hozzátette, hogy továbbra is fontos projektjüknek tekintik a 2021-ben elkezdett hálózatkorszerűsítést, amelynek majdnem a 60 százalékánál tartanak. A Yettel már több mint 500 5G-bázisállomással rendelkezik, a 4G-hálózatuk kapacitását is kétszeresére-háromszorosára növelik. A cég stratégiáját és terveit a közvetett állami tulajdonrész nem befolyásolja - tette hozzá.
Korábbi közleményei szerint a Yettel mobilhálózata 2022-ben több mint 370 millió gigabájt adatforgalmat szolgált ki, majdnem 6 milliárd perc hanghívást és több mint 1 milliárd sms-küldést tett lehetővé. A csaknem 3,1 millió előfizetővel rendelkező vállalat utolsó mért havi adatforgalma 40 százalékkal nagyobb a tavaly áprilisinál.
A Yettel a korábbi márkaismertség szintjét 2022 szeptemberére érte el, a Telenor nevet 2022 márciusával cserélték fel az újra. A társaság többségi tulajdonosa a cseh PPF-csoport, amely 2018-ban vásárolta meg a norvég tulajdonos mobilszolgáltatóit a térségben. A vállalatban közvetve 25 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a magyar állam a képviseletében eljáró Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül.