Bevételi rekord mellett a magas fejlesztési költségek és reklámkiadások miatt csökkent tavaly a dél-koreai LG Electronics Inc. (LG) elektronikai konszern működési eredménye és nyeresége az MTI-hez csütörtökön eljuttatott eredménybeszámoló szerint.

Az LG tavaly 62,3 ezer milliárd won (53,0 milliárd dollár) rekordösszegű értékesítési árbevételre tett szert, 1,6 százalékkal magasabbra az előző évinél. Működési eredménye viszont 9,9 százalékkal 2,44 ezer milliárd wonra, nyeresége pedig 87,8 százalékkal 179,9 milliárd wonra csökkent.

A negyedik negyedévben 16,06 ezer milliárd won bevétele volt az LG-nek, 1,8 százalékkal nagyobb a 2018 negyedik negyedévinél és 2,3 százalékkal magasabb a 2019 harmadik negyedévinél. A negyedik negyedévi működési eredmény az előző évihez képest 34,5 százalékkal 101,8 milliárd wonra emelkedett, ami azonban a harmadik negyedévitől 87 százalékkal maradt el. A 2019 október-decemberi periódusban az LG 849,8 milliárd won veszteséget szenvedett el az egy évvel korábbi 80,7 milliárd won veszteség után.

Egyre több terméküket szerelik fel mesterséges intelligenciával – fotó: AFP

Az LG Electronics a világ legnagyobb OLED képernyőgyártójában, a LG Display Co. vállalatban tartott 37,9 százalékos részesedésének tulajdonítja eredménye romlását. Az LG Display pénteken teszi közzé mérlegbeszámolóját. Elemzők több mint ezer milliárd won veszteséget várnak 2019-re a cégtől.

A képernyő üzletág mellett az LG mobil üzletágának a vesztesége is megterhelte az elektronikai konszern eredményét. A mobil üzletág már sorban a tizenkilencedik negyedévet zárja veszteséggel. A tavalyi negyedik negyedévben az üzletág működési eredménye 332,2 milliárd won mínuszt mutatott, szemben az egy évvel korábbi 318,5 milliárd won veszteséggel. Az üzletág bevétele 21,2 százalékkal 1,3 ezer milliárd wonra csökkent a negyedében.

A 2019-es év egészében az LG mobil üzletága 5,9 ezer milliárd won bevételre tett szert a 2018-as 7,9 ezer milliárd után. A működési eredmény éves hiánya 1,01 ezer milliárd wonra bővült a 2018-as 789 milliárdról. Piackutatók becslései szerint az LG tavaly 29 millió okostelefont értékesített, 28 százalékkal kevesebbet a 2018-asnál.

Az LG járműalkatrész (Vehicle Component Solutions) üzletága történetében a legnagyobb, 5,47 ezer milliárd won bevételre tett szert tavaly, 27 százalékkal magasabbra az előző évinél. Negyedik negyedéves 1,36 ezer milliárd won bevétele viszont már csak 3,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a világpiaci autóeladások csökkenése miatt. A negyedik negyedévben az üzletág működési eredménye 63,7 milliárd won mínuszra nőtt a 2018 negyedik negyedévi 27,4 milliárdról.

A szórakoztató elektronikai üzletág éves bevétele 16,15 ezer milliárd won volt, az előző évivel nagyjából megegyező, a 980 milliárd won működési eredmény viszont elmaradt az előző évitől. A negyedik negyedévben szintén az egy évvel korábbival nagyjából megegyező forgalmat bonyolított az üzletág, 4,59 ezer milliárd won értékben, ami a harmadik negyedévit 18,7 százalékkal múlta felül. Működési eredménye viszont közel felére, 110 milliárd wonra zsugorodott a negyedik negyedévben éves összevetésben.

A háztartási berendezések üzletág az LG Signature prémium termékcsalád piaci sikerének köszönhetően 21,52 ezer milliárd won rekordbevételre tett szert 2019-ben, 11 százalékkal magasabbra a 2018-asnál. Működési eredménye 1,9 ezer milliárd won lett, a cég történetében a valaha elért legmagasabb. A negyedik negyedévben szintén értékesítési rekordot ért el az üzletág, 4,62 ezer milliárd won értékben, 7 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. A negyedéves működési eredmény 8,5 százalékkal lett magasabb, 122,2 milliárd won.