Jól teljesített tavaly az OTP saját fintech cége, az OTP Mobil Kft., a cég két terméke közül a mobilfizetési alkalmazás forgalma a duplájára emelkedett, az online fizetési megoldásé pedig megnégyszereződött – közölte az OTP Bank az MTI-vel, szerdán.

A SimplePay forgalma alig egy év alatt négyszeresére emelkedett – fotó: fintechradar.hu

A Simple mobilfizetési alkalmazáson keresztül 2,343 milliárd forint értékben indítottak vásárlásokat 2017-ben a felhasználók, ez több mint 217 százalékos bővülés az előző évhez képest. Míg 2016-ban 416 ezer tranzakció valósult meg az alkalmazáson keresztül, tavaly ez a szám már 1,32 millióra emelkedett.

A felhasználók körében 2017-ben is a parkolás és az autópálya-matrica vásárlás voltak a legnépszerűbb funkciók. Az előbbi szolgáltatást 927 ezer alkalommal használták 468 millió forintos forgalmat generálva, matricát 142 ezer alkalommal vásároltak 721 millió forint értékben a mobilalkalmazáson keresztül.

Az OTP Bank 2017 nyarán elindította az érintéses mobilfizetési megoldását is. A Simple alkalmazásba integrált szolgáltatás indulása óta több mint 750 000 alkalommal több mint 3 milliárd forint értékben vásároltak a felhasználók az érintéses fizetéshez szükséges NFC technológia segítségével. A tavaly szeptemberben bemutatott Simple kártya megoldásnak köszönhetően pedig már bármely bank ügyfele számára elérhetővé vált a mobilfizetés – tették hozzá.

Az online fizetési felület, a SimplePay forgalma alig egy év alatt négyszeresére emelkedett, 2017-ben elérte a 37 milliárd forintot. A rendszer 2016-os indulása óta eddig csaknem 5 millió tranzakciót kezelt, összesített forgalma pedig átlépte az 55 milliárd forintot.