A korosabb dízelautók motorvezérlő szoftverének a károsanyag-kibocsátási értékek javítását szolgáló frissítését nem fogják tudni az idén a teljes kijelölt állományra elvégezni, marad belőle a jövő évre is – közölte az autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Passauer Neuen Presse lapnak adott interjúban, ami kedden jelent meg az online kiadásban.

Világszerte több tucat gyártóról derült ki, hogy csalnak a mérésekkel – fotó: carscoops.com

Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt, amikorra be kell fejezniük a szoftverfejlesztést, majd átadni azt vizsgálatra és engedélyezésre a közlekedési felügyeletnek (Kraftfahrt-Bundesamt). 

Az év végéig ugyanis csak így lehetne befejezni 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverének a cseréjét, ami tartalmazza a Volkswagen dízelbotránya miatt szoftvercserére kötelezett 2,5 millió dízelautót is.

Az autóipari vállalatok, valamint a szövetségi és tartományi kormányzatok részvételével 2017 augusztusában rendezett "dízelcsúcson" született megállapodás értelmében már 2,7 millió dízelautónak kellett volna átesnie a szoftvercserén. A program végrehajtásáról összesítő információ azonban nem áll rendelkezésre.