Bevételének növekedése mellett az előző évinél magasabb nyereséget ért el tavaly a dán LEGO Csoport játékipari konszern a cég MTI-hez eljuttatott éves mérlegbeszámolója alapján.

lgIllusztráció – fotó: estiujsag.hu

A LEGO csoport 2019-ben 38,544 milliárd dán korona bevételt ért el, 5,92 százalékkal magasabbat az előző évinél. Működési eredménye 0,58 százalékkal 10,837 milliárd koronára emelkedett 10,774 milliárd koronáról. Adó előtti eredménye 10,752 milliárd korona lett, 2,30 százalékkal magasabb a 2018-as 10,510 milliárnál. A 2019-es 8,306 milliárd koronás nettó nyereség 2,85 százalékkal múlta felül az előző évi 8,076 milliárd koronát.

Niels B Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója a jelentésben rámutatott, hogy a cég minden piacán növelni tudta mind forgalmát, mind piaci részesedését, sőt megnyitott új piacokat is. Az európai és az amerikai piacokon egyszámjegyű, Kínában viszont kétszámjegyű százalékos növekedést ért el a csoport. Tavaly a LEGO 150 új üzletet nyitott és ezzel 570 egységre növelte globális üzlethálózatát. A tervek szerint az idén további 150 üzlettel bővül a hálózat, többségében Kínában.