A Schrack Seconet régóta ismert, bejáratott márka a tűzjelző berendezések piacán. A cég évtizedek óta rendre új és újabb innovációkkal jelentkezik, melyek az üzemeltetők és a felhasználók kényelmét célozzák.

Ilyen, új innovációnak számított korábban a RemoteAcces szolgáltatás, mely távoli elérést, távdiagnosztikát és a kezelés távolról történő támogatását tette lehetővé. Az informatikai hálózatok fejlődése mára már elavulttá tette a postai vezetéken modemmel kommunikáló eszközöket, ezért jelent meg pár évvel ezelőtt a Schrack Seconet új, RemoteMessage elnevezésű IP alapú szolgáltatása.

alarmKépünk illuszráció – fotó: Shutterstock

A korábbi IAC Mobile szolgáltatás is megújult Integral Mobile néven, a felhasználók már letölthetik a GooglePlay-ről, vagy az App Store-ból. Az újdonság már egy általánosan elterjedt böngészővel indítható, mint a FireFox, a Safari, vagy a Chrome.

A szolgáltatás felhasználói a Schrack Seconet által üzemeltetett cloud-on keresztül csatlakozhatnak egy SQL szerverre, mely lehetővé teszi számukra, hogy berendezésükről a távolból is pontos és aktuális információkat kaphassanak. A licence és a Schrack Seconet által tanúsított router megvásárlásával az üzemeltető biztonságos kapcsolatot tud létrehozni a szolgáltató szervere és a saját készüléke között, és ez esetben több opció közül is választhat:

  • tűz és/vagy hiba esetén e-mail üzenetet kaphat a számítógépére, vagy okostelefonjára;
  • számítógépén, vagy mobil eszközén (tablet, telefon) akár megtekintheti az adott nap/hét/hónap eseményeit;
  • számítógépén, vagy mobil eszközén megnyithat egy virtuális kezelő és kijelző egységet, mintha csak a berendezés előtt állna, és beavatkozásokat is végezhet rajta;
  • berendezését rákapcsoltathatja a Schrack Seconet ügyeleti szerverére, mely automatikusan fogadja a hibaüzeneteket, a vevőszolgálat így célzottan tud felkészülni az elhárításra, vagy karbantartás előtti állapot riport is készíthető annak érdekében, hogy a karbantartók minél felkészültebben érkezzenek a helyszínre, és az üzemeltetőnek is legyen képe még kezdés előtt az elvégzendő karbantartási, javítási munkákról.

Ha valamelyik központon esemény történik, akkor a felügyeleti számítógépen felugró ablak figyelmezteti erre a használót, aki ennek nyugtázásával kapcsolódhat az adott központ kezelő felületére, és a beállított jogosultságának megfelelően kérhet adatokat róla, vagy akár kezelheti is. A távkezelés lehetőségeire Ausztriában már a TRVB (a TvMI osztrák megfelelője) tartalmaz előírásokat és korlátozásokat.

A távdiagnosztikai szolgáltatás értékét mutatja, hogy a cég eddig a legkomolyabb üzleti partnerei – a Müpa, a General Electric, és az egyik legnagyobb magyarországi pénzintézet – éltek ezzel a lehetőséggel. Jelenleg a Danubius szállodalánc érdeklődik iránta. A Danubius saját felügyeleti központot kíván kialakítani, és saját belső informatikai hálózatán keresztül szeretné a telephelyein üzemelő tűzjelző központokat összekötni. Ehhez a megoldáshoz nem kell a cloud szolgáltatást igénybe vennie.

Ezen a megoldások közül a jelenlegi TvMI csak a távdiagnosztikát ismeri, és a távkezelést érthető okokból nem támogatja, tehát a kezelés és felügyelet tárgyában előírtak betartása továbbra is minden üzemeltető kötelessége. Ennek ellenére van létjogosultsága a távoli kapcsolatokra épülő megoldásoknak olyan intézmények, vállalatok esetében, akik több telephelyet üzemeltetnek ország-, vagy városszerte, hiszen a fontos információk így hamarabb és nagyobb részletességgel juthatnak el a döntéshozókhoz.

Ezek a termékek elsősorban nem a biztonsági őrséget, vagy kezelésre feljogosított személyt célozzák meg, hanem az őket irányító vezetőket. A vezetők gyorsabb és pontosabb „képbe kerülése” a Schrack Seconet új fejlesztéseivel elérni kívánt cél.