A Meta globálisan több milliárd felhasználót ér el közösségi szolgáltatásaival, azonban most az eddigi legnagyobb krízishelyzettel kell szembenéznie. Egyre drasztikusabb lépésekkel kénytelen reagálni a működési környezetét ért negatív hatásokra.

Kép: Wikimedia Commons

Csendben létszámleépítésbe a Meta kezdett, hogy képes legyen teljesíteni a következő hónapokra eltervezett 10%-os költségvetési tervet – derült ki a The Wall Street Journal szerdai riportjából.

Bennfentes források arról számoltak be, hogy ez csupán az előszele egy jóval drasztikusabb költségtakarékossági csomagnak, amelynek következménye a nagyobb létszámú leépítés lesz. A riport szerint a jelenlegi létszámleépítés sem a Meta eddigi gyakorlatának megfelelően zajlik, mert az elbocsátások már nem csak a rosszabbul teljesítő alkalmazottakra korlátozódnak. Azt, hogy a mostani létszámleépítési kör hány munkavállalót érint, egyelőre nem tudni.

A korábbi évek toborzási akcióihoz képest a kontrasztot jól szemlélteti, hogy a második negyedév végén 83500 alkalmazottja volt a cégnek globálisan, ami 32%-kal több az egy évvel korábbinál. A legtöbb új munkavállaló a Reality Labshoz került, akik a Metaverzum fejlesztéséért felelősek, amelynél idén a legtöbb fejlesztés alatt álló projektet elkaszálták, továbbá a legnagyobb veszteséget termeli a cégnek.

A cégvezetés májusban még csak a toborzás visszafogásáról beszélt, júlisban pedig már konkrétumokat is közölt. Mark Zuckerberg akkor azt írta a dolgozóknak, hogy a felvenni tervezett mérnökök számát 30 százalékkal csökkentené, ami azt jelenti, hogy az eredetileg tervezett 10 ezer helyett csak 6-7 ezer új dolgozót alkalmazna 2022-ben.

Zuckerberg nyáron úgy nyilatkozott, hogy a Meta-nak az eddigi legsúlyosabb helyzetben kell most helytállnia, aminek oka a kedvezőtlen gazdasági környezet, valamint az Apple tavalyi adatvédelmi intézkedése, az iOS op. rendszerbe épített követkőkód-tiltás, ami rendkívül érzékenyen érintette a céget. Ezen felül a versenytársakkal is számolnia kell, például ByteDance-hez tartozó TikTok-kal, ami a legnépszerűbb közösségimédia-platform a fiatalok körében.