Jelentős versenyhátrányt okoz az országnak, ha lassan használja fel a fejlesztési forrásokat – jelentette ki a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára pénteken Szegeden.

asdMagyarország az egyetlen, amely minden pályázati forrást meghirdetett – fotó: secot.es

Az előző, 2007-2013 közötti uniós költségvetési ciklus estében a kormány még a pénzügyi zárás évében, 2015-ben is kénytelen volt pályázatokat meghirdetni – mondta Csepreghy Nándor, a Fókuszban az energiahatékonyság című konferencián. Hozzátette, hogy a jelenlegi ciklusban a fejlesztési forrásokat felhasználó tagországok közül Magyarország az egyetlen, amely a teljes rendelkezésre álló pályázati forrást meghirdette.

Csepreghy Nándor kifejtette, a kormány gazdaságpolitikájának célja, hogy az uniós szabályok maximális betartása mellett ugyanolyan támogatást tudjon biztosítani a hazai vállalkozásoknak, mint amilyet a nyugati tagállamok nyújtanak saját cégeiknek. 2010-ig a magyarországi nagy közberuházások szinte mindegyikét három-öt nagy multinacionális cég valósította meg, ma ezek felét már hazai cégek végzik – tette hozzá.

A miniszterhelyettes leszögezte, a versenyképességet jelentősen befolyásolják az energiaárak. A kedvező finanszírozás mellett megvalósuló paksi kapacitásfenntartás garantálja a lakossági és közületi fogyasztóknak, hogy kiszámítható áron kapják majd a villamosenergiát – mondta. B. Nagy László (Fidesz) országgyűlési képviselő, Csongrád megye fejlesztési biztosa közölte, a helyi önkormányzatok, vállalkozások pályázati aktivitása az országosnak megfelelő vagy átlag fölötti. A politikus kiemelte, az uniós támogatással megvalósuló önkormányzati intézményfelújítások szinte mindegyike tartalmazza az ingatlanok energetikai korszerűsítését.

Juhász Tünde Csongrád megyei kormánymegbízott elmondta, a kormányhivatal egységei megyeszerte hatvan ingatlanban működnek, az idei év közepére pályázati támogatással ezek fele megújul, energiatakarékosan, költséghatékonyan működnek a jövőben. Kifejtette, az energia- és költségtakarékosság mellett fontos, hogy a közintézményekben alkalmazott fejlesztések az ott dolgozók és az ügyfelek szemléletformálást is segítsék.