Idén tavasszal mutatta be a Microsoft Teams kollaborációs platform a telekommunikációs partnereket, továbbá az Operator Connect szolgáltatását, ami tipikusan a mobil munkaerőt foglalkoztató, vállalati ügyfeleket érintő legígéretesebb fejlesztés, amelyet Európában a Deutche Telekom az elsők között vezet be, egyelőre Németországban.

Illusztráció: Andrea Piacquadio

A Deutche Telekom német divíziója Mobile für Microsoft Teams néven vezet be új szolgáltatást a portfóliójába. A szolgáltatás jóval kényelmesebbé és stabilabbá teheti a mobil munkaerő számára a Teams értekezletekbe kapcsolódást, akár olyan helyzetben is, amikor nem áll rendelkezésre jó minőségű mobiladat-hálózat az ügyfél körzetében.

A szolgáltatást a kölni DIGITAL-X 2022 eseményen jelentették be. Az idén tavasszal megjelent új Teams-kiegészítőjére, az Operator Connectre épül, amelynek lényege, hogy gyakorlatilag a mobilszolgáltató maghálózatába szervesen integrál bizonyos Teams-funkciókat.

A megszokott e-mailes autentikáció mellett mobilszámmal is lehetővé válik az ügyfelek azonosítása a kiegészítő segítségével, ami magába foglalja azt is, hogy mobiltelefonjukról, hagyományos mobilhang-hívással tudjanak csatlakozni a felhasználók a Teams értekezletekhez.

A Microsoft Teams Admin Centeren keresztül menedzselhető funkció egységesíti a Teams kliensek és a mobiltelefon saját hívásnaplóját, hangpostáját, valamint a státusz megjelenítését. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználó mobilon nem elérhető, ez valós időben látszódni fog a Teams státuszán is.

Az év későbbi időszakában várható, hogy elérhetővé teszi a szolgáltatást a Deutsche Telekom és a Microsoft, egyelőre a németországi mobilos ügyfelek számára.